.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چند توصیه به مسافران نوروزی

یک روانپزشک به مسافران نوروزی توصیه کرد، شب پیش از سفر کاملا استراحت کنید و وقتی خسته و خواب آلود هستید رانندگی نکنید.

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ دکتر سید مهدی حسن زاده استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هر عاملی که باعث کاهش سطح هوشیاری یا تمرکز راننده شود ممکن است منجر به بروز تصادفات جاده‌ای مرگبار ‌شود، این عامل می تواند بحثی کوچک در داخل خودرو تا صحبت کردن با تلفن همراه و حتی استفاده از مواد روانگردان و دارو باشد.

وی با بیان این که کم ‌خوابی یکی از علل اصلی تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات است، گفت: معمولا خانواده‌ها شب پیش از سفر دیر می‌خوابند و صبح زود از خواب بلند می‌شوند، همین عامل موجب خواب‌ آلوده بودن راننده هنگام رانندگی می‌شود.

این متخصص به مسافران توصیه کرد، شب قبل از سفر به خوبی استراحت و هنگام رانندگی هر دو ساعت یک بار 10 دقیقه کنار جاده توقف کنند و چای یا قهوه بنوشند.

این روانپزشک گفت: هرگاه هنگام رانندگی احساس خواب‌ آلودگی کردید شیشه پنجره خودرو را پایین بکشید چون گرما باعث خواب‌ آلودگی می‌شود.

حسن ‌زاده با اشاره به مصرف دارو پیش از رانندگی، اظهار کرد: گاهی اوقات افراد دارویی‌هایی مانند شربت‌های درمان سرفه، قرص سرماخوردگی و استامینوفن کدئین مصرف می‌کنند که موجب خواب آلودگی می شود بنابراین نباید از این گونه داروها پیش از رانندگی استفاده کنید.

این روانپزشک تاکید کرد: سرنشینان خودرو به راننده توجه کافی داشته و هر از چند گاهی گفتگوی کوتاهی با راننده داشته باشند تا وی دچار احساس خواب‌ آلودگی نکند.

عامل انسانی علت 90درصد از تصادفات جاده‌ای در جهان است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.